گروه صنعتی آبین پلاست

مهم ترین نکات هنگام خرید نوار تیپ آبیاری

راهنمای خرید نوار تیپ آبیاری
فهرست

نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری به شما کمک می کند تا صنعت کشاورزی خود را رونق ببخشید. دیگر نیازی نیست از روش های سنتی برای آبیاری محصولات خود استفاده کنید. همان طور که می دانید آبیاری قطره ای برای رشد بهتر گیاهان بسیار مناسب است. به همین دلیل نوار تیپ آبیاری قطره ای باعث افزایش بازدهی محصول می شود.

برای تهیه نوار های آبیاری جهت آبیاری قطره ای هوشمند به عوامل مختلفی مانند وزن، قطر، جریان آب و… باید توجه کرد. همچنین آب مورد نیاز سیستم آبیاری قطره ای بهتر است سالم و فاقد شوری باشد.

گروه صنعتی آبین پلاست با ارائه خدمات حرفه ای و مناسب در زمینه کشاورزی ، شما را در تهیه بهترین نوار تیپ آبیاری راهنمایی خواهد کرد. قطره چکان های موجود بر روی نوار تیپ آبیاری از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. طوری که آب را به صورت مستقیم به ریشه گیاهان می رساند. با این روش گیاهان شما در یک تراز رشد کرده و از نظر بهره وری و عملکرد در سطح مناسبی قرار خواهند گرفت.

راهنمای خرید نوار تیپ آبیاری

اگر می خواهید تحولی عظیم در صنعت کشاورزی خود به وجود آورید، نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری را دست کم نگیرید. نوار تیپ ها به طور کلی به دو دسته نوار تیپ آبیاری قطره ای و نوار تیپ آبیاری فاقد قطره چکان، تقسیم می شوند. هر دو نوع این نوار ها برای بهبود آبیاری در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

بستگی دارد که نیاز شما به هنگام خرید چه باشد. اگر همچنان در زمینه خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای دچار شک و تردید هستید، می توانید از گروه صنعتی آبین پلاست در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای چیست؟

مشخصات نوار تیپ آبیاری

شما می توانید یک الی دو بار در هر بار کشت فصلی مورد نیاز خود از نوار تیپ آبیاری استفاده کنید. بهتر است قبل از هر اقدامی، نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری را در نظر بگیرید. به طور معمول نوار ها از جنس پلی اتیلن تهیه می شوند که انعطاف پذیری مناسبی دارند.دقت کنید اگر در سیستم آبیاری خود از آب شور استفاده می کنید بر سر نوار ها فیلتر مخصوص بگذارید.

در ادامه به سه نکته مهم قبل از خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای اشاره شده است:

قطر داخلی نوار تیپ آبیاری

قطر داخلی نوار تیپ قطره ای باید بین 16.5 الی 17 میلی متر باشد. به دلیل آن که اگر قطر داخلی از این اندازه بزرگ تر یا کوچک تر شود ، اتصالات قطره چکان دچار مشکل خواهد شد. برای بررسی قطر نوار تیپ قطره ای مورد نیاز خود می توانید از خط کش استفاده کنید و عرض آن را بسنجید. همچنین یکی از اتصالات قطره ای بر روی آن را امتحان کنید.

وزن نوار تیپ آبیاری

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری ، وزن آن است. دقت کنید که هر چه وزن و ضخامت نوار تیپ آبیاری قطره ای پایین تر باشد ، قیمت آن ارزان تر خواهد بود. هر ارزان بودنی دلیل بر مناسب بودن جنس و کیفیت نیست. اگر می خواهید ضخامت نوار تیپ مورد نظر خود را به دست آورید ، کافی است وزن آن را محاسبه کنید.

ضخامت استاندارد در نوار تیپ آبیاری از 175 تا 250 میکرون است. نوار هایی که از مدل بغل دوخت هستند، وزنی معادل 10 الی 11.5 کیلو دارند. هر وزنی از این استاندارد کمتر باشد، کیفیت پایینی دارد.البته دقت کنید که همیشه وزن بالا نشان دهنده جنس مناسب و با کیفیت نیست.

برخی از تولید کنندگان در هنگام ساخت ، مواد درجه دو قاطی آن می کنند تا وزنش بالا برود. به همین دلیل کمی تبحر و مهارت در شناخت نوارهای تیپ آبیاری لازم است. البته شما می توانید نوارهای آبیاری قطره ای مورد نیاز خود را با خیال راحت از آبین پلاست تهیه کنید. این گروه صنعتی با مشاوره های هدفمند، شما را در راستای یک خرید مطمئن راهنمایی خواهند کرد.

مشخصات نوار تیپ آبیاری

شناسایی مشخصات جزو نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری است که باید به آن دقت کنید. هر کدام از نوار تیپ ها بر روی بسته بندی خود جدولی از مشخصات دارند.

مواردی که باید برای بررسی مشخصات به آن دقت کنید، عبارت است از:

  • ضخامت نوار تیپ آبیاری
  • فشار کاری کافی در نوار تیپ مخصوص آبیاری
  • تاریخ تولید نوار تیپ آبیاری
  • طول نوار تیپ آبیاری
  • مهر استاندارد و تاییده جهاد کشاورزی

مزایای نوار تیپ آبیاری از نوع قطره ای

مزایای نوار تیپ آبیاری از نوع قطره ای

آبیاری قطره ای هوشمند به وسیله نوار تیپ آبیاری از نوع قطره ای، یکی از مهم ترین مزایای استفاده از آن است. آبیاری در این نوارها به صورتی است که ریشه گیاهان توسط قطرات کوچک آب، آبیاری می شوند. این نوع آبیاری مدرن در مقایسه با آبیاری سنتی، بسیار پیشرفته و پر فایده است.

صرفه جویی در میزان آب مصرفی یکی از نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری است که باید به آن توجه کرد. در ادامه به دیگر مزایای این مدل از نوار تیپ آبیاری اشاره خواهیم کرد:

صرفه جویی به هنگام مصرف آب

تایمر آبیاری قطره ای به صورتی در نوار تیپ طراحی شده است تا در مصرف آب هم صرفه جویی شود. استفاده از نوار تیپ ها در مقایسه با روش های سنتی ، حدود 70 درصد آب را ذخیره می کند. دلیل آن رسیدن قطرات آب به طور مستقیم به ریشه گیاه است. به همین دلیل تبخیر پذیری آب کاهش پیدا می کند.

کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به آبیاری

از نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری می توان به کاهش هزینه ها اشاره کرد. سیستم فرآیند آبی صنعتی که می تواند شامل پمپ آب ، لوله های بزرگ ، فشار برق قوی و… باشد نیاز به هزینه زیادی دارد. در صورتی که استفاده از نوار تیپ قطره ای، هزینه های مربوط به آبیاری را فوق العاده کاهش خواهد داد.

حفظ ارزش های موجود در خاک و محیط زیست

اگر خاک پای گیاه را غرق آب کنید، قطعا مواد معدنی با ارزش موجود در آن را از بین می برید. آبیاری قطره ای هوشمند این امکان را به شما می دهد تا با روشی نوین، مواد معدنی مورد نیاز برای رشد گیاه را حفظ کنید. در واقع شما با یک تیر دو نشان می زنید! به این منظور که همراه با آبیاری، مواد ارزشمند خاک را به ریشه گیاه می رسانید. 

افزایش بهره وری و عملکرد محصولات کشاورزی

هر چه آب به طور منظم و با مقداری معین به ریشه گیاهان برسد، عملکرد و بهره وری آن ها هم بهتر خواهد بود. هنگامی که آب به طور مستقیم به ریشه گیاه می رسد و مورد استفاده قرار می گیرد، ثمردهی گیاهان افزایش پیدا خواهد کرد. به همین منظور گروه صنعتی آبین پلاست در راستای افزایش بهره وری محصولات کشاورزی شما، با کیفیت ترین نوار تیپ آبیاری قطره ای را به شما پیشنهاد می دهد.

راحتی به هنگام نصب و استفاده از آن

کشاورزان با هر سطحی از آگاهی فنی ، می توانند نوار تیپ های قطره ای را نصب کنند. نصب آن ها بسیار راحت بوده و اصلا دردسری ندارد. از آن جایی که استفاده و بهره وری از آن راحت بوده، نظر کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

کاهش شوری خاک محصولات

همان طور که واضح است اگر در هنگام آبیاری شوری خاک به ریشه گیاهان برسد ، بهره وری آن ها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل آبیاری قطره ای هوشمند به صورتی بوده که ریشه گیاه مستقیما آبیاری می شود.

در این حالت شوری خاک به ریشه گیاه نمی رسد. به همین دلیل رشد و عملکرد آن بهتر از آبیاری روش سنتی خواهد بود.

کاربرد نوار تیپ آبیاری قطره ای چیست؟

کاهش بیماری های مربوط به گیاهان

کاهش بیماری های گیاهی یکی از نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری است که باید مد نظر داشته باشید. آفت در هر صنعت کشاورزی یافت می شود. اگر رطوبت نزدیک گیاهان زیاد باشد، بیماری های گیاهی افزایش پیدا می کنند. به همین دلیل آب مورد نیاز سیستم آبیاری قطره ای طوری به گیاه می رسد تا آفت و بیماری گیاهی آن را احاطه نکند.

کاهش آلودگی محیط زیست

نوار تیپ آبیاری مدل قطره ای دارای تایمر آبیاری قطره ای است. به همین منظور بدون هیچ گونه دخالت و انرژی اضافی، آبرسانی به ریشه گیاه سر زمان مشخص انجام می شود.

از آن جایی که هیچ انرژی برقی و آبی عظیم در آبیاری محصولات کشاورزی دخیل نیست، پس میزان آلودگی محیط زیست به میزان چشم گیری کاهش پیدا می کند. هر چه میزان مصرف سوخت و انرژی در زمینه سیستم گردش آب کمتر باشد، محیط زیست سالم تر باقی می ماند.

کاربرد نوار تیپ آبیاری قطره ای چیست؟

نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری که در مطالب بالا گفته شد بسیار مهم هستند. یکی از مهم ترین نکات دیگر آن که هر کشاورزی باید در نظر داشته باشد، دیواره نازکی است که این نوارها دارند. از آن جایی که هزینه تهیه نوار تیپ آبیاری قطره ای کمتر از لوله های آبیاری بوده، گزینه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه ها است.

در موارد زیر می توان از نوار تیپ آبیاری مدل قطره ای استفاده کرد:

  • گلخانه های بزرگ یا کوچک
  • باغچه های صیفی‌جات یا سبزیجات مانند کاهو، کلم، پیاز، فلفل و…
  • مناسب برای آبیاری باغ انگور
  • آبیاری انواع درختان میوه
  • آبیاری بهینه برخی محصولات مانند ذرت، گیاه پنبه، گل آفتاب گردان، نیشکر و سیب زمینی و…

آیا نوار تیپ آبیاری مدل قطره ای محدودیت استفاده هم دارد؟

هر مدل نوار تیپ آبیاری محدودیت های خود را دارد ، پس قبل از اقدام برای تهیه نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری را در نظر بگیرید. اگر شرایط محیطی برای نصب نوار تیپ آبیاری مناسب نباشد، نمی توان از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال در هنگام یخبندان، بارش مداوم باران و تگرگ و… آبیاری قطره ای با نوار تیپ جوابگو نخواهد بود. آب مورد نیاز سیستم آبیاری قطره ای بهتر است فیلتر داشته باشد تا شوری آب، باعث بسته شدن قطره چکان‌ها نشود.

از نوار تیپ های آبیاری در شیب های زاویه دار نمی توان استفاده کرد. به خصوص اگر شیب ها، بالای دو درصد باشند.

آبین پلاست با ارائه بهترین نوار های تیپ آبیاری از نوع قطره ای، هزینه های آبیاری را کاهش داده و بهره وری از محصولات را افزایش می دهد. برای اطلاع از قیمت و ویژگی های بیشتر این مدل از نوار تیپ آبیاری، می توانید با گروه صنعتی آبین پلاست که در این زمینه متخصص هستند مشورت های لازم را داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب به نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ آبیاری اشاره شد. قطر داخلی، وزن، مشخصات نوار تیپ، تایمر آبیاری قطره ای و… جزو نکاتی هستند که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید. از این مدل نوار تیپ آبیاری می توانید برای انواع محصولات کشاورزی خود استفاده کنید. البته به شرطی که عوامل محیطی در راستای نصب آن، مناسب باشند.

5/5 - (2 امتیاز)
این پست را انتشار دهید
مقالات مرتبط